Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Witkac sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 31 lipca 2024 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej witkac.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 31 lipca 2025 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Hierarchia nagłówków: Mogą wystąpić przypadki niezachowania odpowiedniej struktury hierarchicznej nagłówków na niektórych podstronach serwisu.
  • Dokumenty PDF: Zamieszczone w serwisie dokumenty w formie plików PDF nie są w całości dostępne cyfrowo. W przypadku potrzeby dostępu do treści dokumentu w dostępnej formie, prosimy o kontakt.
  • Teksty alternatywne: Część z opublikowanych na stronie zdjęć nie posiada tekstu alternatywnego lub posiada niepełny opis.
  • Mechanizmy potwierdzające: Nie wszystkie akcje powodujące zmianę danych posiadają mechanizm potwierdzający.
  • Komunikaty systemowe: Brak możliwości zapauzowania automatycznie pojawiających się komunikatów potwierdzeń i błędów.
  • Kontrast kolorów: Nie wszystkie elementy zamieszczone na stronie posiadają odpowiedni kontrast zgodny z wytycznymi WCAG 2.1 AA.

Treści nieobjęte przepisami

  • Mapy interaktywne: Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt 4 ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Dokumenty archiwalne: Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz dostępu do któregoś z nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, o który dokument chodzi.

Nadmierne koszty

Z uwagi na ograniczenia systemu CMS:

  • Dostosowanie odstępów tekstu: Nie jest możliwa samodzielna zmiana odstępu między akapitami, wierszami, słowami czy literami przez użytkowników końcowych.
  • Zewnętrzne biblioteki: Niektóre z elementów systemu wykorzystywane do tworzenia serwisu (takie jak zewnętrzne biblioteki JavaScript), a co za tym idzie, pełnione przez nie funkcjonalności mogą nie spełniać w pełni standardów dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny przeprowadzonej w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 oraz przy użyciu narzędzi automatycznych do wykrywania błędów dostępności cyfrowej.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Elementy ułatwiające korzystanie ze strony

  • W serwisie można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych zapewnionych przez przeglądarkę internetową.
  • Głównym elementem funkcyjnym służącym do poruszania się po stronie jest klawisz Tab.
  • W całym serwisie zastosowano dodatkowe obramowanie aktywnych treści. Focus przemieszcza się po wszystkich aktywnych elementach strony takich jak linki czy pola formularzy.
  • Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła w większości elementów serwisu.
  • Dostępna jest możliwość powiększenia lub pomniejszenia widoku wyświetlanej strony bez utraty czytelności zamieszczonych treści.

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Planujemy systematyczne poprawianie dostępności serwisu poprzez:

  • Regularne audyty dostępności i eliminowanie wykrywanych błędów
  • Szkolenie redaktorów w zakresie tworzenia dostępnych treści
  • Modernizację systemu CMS w kierunku lepszego wsparcia dla dostępności cyfrowej
  • Dodawanie tekstów alternatywnych do istniejących obrazów

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Biuro Obsługi Klienta — mejlowo bok@witkac.pl.

Witkac sp. z o.o. nie jest podmiotem publicznym i publikuje niniejszą deklarację dobrowolnie, w celu wsparcia swoich klientów w wypełnianiu obowiązków dostępności cyfrowej.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa aplikacji Witkac.pl:

  • Biuro Obsługi Klienta
  • Adres: al. H. Sienkiewicza 5a, 76-200 Słupsk
  • mejl: bok@witkac.pl

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.