Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Witkac sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 31 lipca 2024 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej witkac.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 31 lipca 2025 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Hierarchia nagłówków: Mogą wystąpić przypadki niezachowania odpowiedniej struktury hierarchicznej nagłówków na niektórych podstronach serwisu.
- Dokumenty PDF: Zamieszczone w serwisie dokumenty w formie plików PDF nie są w całości dostępne cyfrowo. W przypadku potrzeby dostępu do treści dokumentu w dostępnej formie, prosimy o kontakt.
- Teksty alternatywne: Część z opublikowanych na stronie zdjęć nie posiada tekstu alternatywnego lub posiada niepełny opis.
- Mechanizmy potwierdzające: Nie wszystkie akcje powodujące zmianę danych posiadają mechanizm potwierdzający.
- Komunikaty systemowe: Brak możliwości zapauzowania automatycznie pojawiających się komunikatów potwierdzeń i błędów.
- Kontrast kolorów: Nie wszystkie elementy zamieszczone na stronie posiadają odpowiedni kontrast zgodny z wytycznymi WCAG 2.1 AA.
Treści nieobjęte przepisami
- Mapy interaktywne: Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt 4 ustawy o dostępności cyfrowej.
- Dokumenty archiwalne: Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz dostępu do któregoś z nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, o który dokument chodzi.
Nadmierne koszty
Z uwagi na ograniczenia systemu CMS:
- Dostosowanie odstępów tekstu: Nie jest możliwa samodzielna zmiana odstępu między akapitami, wierszami, słowami czy literami przez użytkowników końcowych.
- Zewnętrzne biblioteki: Niektóre z elementów systemu wykorzystywane do tworzenia serwisu (takie jak zewnętrzne biblioteki JavaScript), a co za tym idzie, pełnione przez nie funkcjonalności mogą nie spełniać w pełni standardów dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny przeprowadzonej w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 oraz przy użyciu narzędzi automatycznych do wykrywania błędów dostępności cyfrowej.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Elementy ułatwiające korzystanie ze strony
- W serwisie można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych zapewnionych przez przeglądarkę internetową.
- Głównym elementem funkcyjnym służącym do poruszania się po stronie jest klawisz Tab.
- W całym serwisie zastosowano dodatkowe obramowanie aktywnych treści. Focus przemieszcza się po wszystkich aktywnych elementach strony takich jak linki czy pola formularzy.
- Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła w większości elementów serwisu.
- Dostępna jest możliwość powiększenia lub pomniejszenia widoku wyświetlanej strony bez utraty czytelności zamieszczonych treści.
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
Planujemy systematyczne poprawianie dostępności serwisu poprzez:
- Regularne audyty dostępności i eliminowanie wykrywanych błędów
- Szkolenie redaktorów w zakresie tworzenia dostępnych treści
- Modernizację systemu CMS w kierunku lepszego wsparcia dla dostępności cyfrowej
- Dodawanie tekstów alternatywnych do istniejących obrazów
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Biuro Obsługi Klienta — mejlowo bok@witkac.pl.
Witkac sp. z o.o. nie jest podmiotem publicznym i publikuje niniejszą deklarację dobrowolnie, w celu wsparcia swoich klientów w wypełnianiu obowiązków dostępności cyfrowej.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa aplikacji Witkac.pl:
- Biuro Obsługi Klienta
- Adres: al. H. Sienkiewicza 5a, 76-200 Słupsk
- mejl: bok@witkac.pl
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.